LOGOPEDICKÁ PREVENCE S PRVKY METODY DOBRÉHO STARTU
P. učitelka : Pitáková Marcela
Termín: ve školní jídelně každé sudé úterý v době od 14:30 – 15.00 hod.
Metoda dobrého startu sleduje rozvoj psychomotoriky ve všech aspektech, přispívá k rozvoji řeči.
Cvičení MDS u dětí s normální psychomotorickou úrovní rozvoj aktivizují, u dětí s p
oruchami vývoje upravují nepravidelně se rozvíjející funkce. MDS respektuje individualitu dítěte i možnosti učitele. Osvědčila se jako vstupní etapa výuky čtení a psaní. Splňuje profylaktickou funkci ( zabraňuje špatným návykům při výuce čtení a psaní). Výzkumy efektivity upozorňují na její využití u dětí s odkladem školní docházky. Je určena dětem ve věku od pěti do jedenácti let v mateřských, základních a speciálních školách.
Cílová kompetence : Sledovat rozvoj psychomotoriky ve všech
aspektech v součinnosti se sférou emocionálně
motivační a sociální, přispívá k rozvoji řeči
Dílčí cíle : Bio - zdokonalovat koordinaci hrubé i jemné motoriky
( chůze, běh, rovnováha, poskoky, postavení prstů,
ruky)
- vědomě uvolnit svalové napětí, ovládat vdech
výdech
Psy - rozlišovat směry a vzdálenosti, orientovat se v
prostoru a čase
- připravit, záměrně se soustředit na určitou dobu,
uskutečnit a dokončit činnost
- mít bohatě rozvinutou fantazii
- opakovat zpaměti jednoduché série
psychomotorických úkonů
Int - hodnotit své chování i chování druhých
- vytvářet bohatou slovní zásobu
- rozumět projevům neverbální komunikace,
uplatňovat neverbální komunikaci
- chtít spolupracovat ve skupině, se skupinou
SoK - mít představu o roli školáka
Env - zajímat se o odpovědi i na otázky přesahující
běžný lidský život – co bylo, co bude pak
Činnosti : 1. Modelová situace
2. Pohybová cvičení
3. Spojení písně, pohybu a grafického vzoru
4. Závěr – hodnocení
Literatura : MDS Marta Bogdanowicz, Jana Swierkoszová