Po celý měsíc nás provázelo téma "Putování za světlem Vánoc".
Měsíc PROSINEC jsme v naší mateřské škole zahájili slavnostním zpíváním vánočních koled a písní v kostele při rozsvícení vánočního stromu. Tento kouzelný okamžik nás naladil na adventní atmosféru a stal se krásným začátkem našeho „PUTOVÁNÍ ZA SVĚTLEM VÁNOC“.
Po tomto slavnostním úvodu nás navštívil Mikuláš, anděl a čert. Děti si s nadšením převzaly nadílku a zároveň měly příležitost si s Mikulášem popovídat o svých dobrých skutcích i o tom, co se mohou ještě naučit. Celá událost přinesla do naší školky nejen radost, ale i chvíle zamyšlení a odhodlání být ještě lepšími.
Společně jsme se také pustili do přípravy na Vánoce. Děti si s nadšením vyzdobily třídu vánočními ozdobami, které samy vyrobily – papírové vločky, andílky, ozdoby na stromeček. Zdobení stromečku a příprava prostředí nám připomněly, že Vánoce nejsou jen o dárcích, ale také o společné radosti a tvoření.
V průběhu adventu jsme se v odpoledních hodinách sešli s rodiči a dětmi, abychom společně prožili krásné vánoční odpoledne. Rodiče si mohli s dětmi vyzkoušet různé vánoční tradice, ochutnat spoustu dobrot, které rodiče přichystaly pro tuto příležitost, a zapojit se do společného tvoření. Děti rodičům zazpívaly vánoční koledy a písně, čímž navodily příjemnou a radostnou atmosféru.
Téma jsme zakončili příchodem Ježíška, který nám do školky „přinesl“ kouzlo Štědrého dne. Děti pod stromečkem našly překvapení, které jim přineslo radost a posílilo atmosféru vzájemného sdílení a vděčnosti. V neposlední řadě děti šly po vesnici koledovat a popřát krásné Vánoce na obecní úřad, do základní školy i do místního obchodu.
Prosincové aktivity nám ukázaly, jak důležité je sdílet radost, tvořit společně a vnímat kouzlo Vánoc nejen ve světýlkách na stromečku, ale i v maličkostech, které si navzájem dáváme.
Více fotografií z našich adventních zážitků najdou rodiče dětí v aplikaci NAŠE MŠ.
Těšíme se na další společné zážitky!
Je-li v únoru zima a sucho, bývá prý horký srpen.
O svatém Šimoně schází sníh ze stráně.