Za cíl si klademe dosažení dovedností prospěšných tělesnému, duševnímu a sociálnímu zdraví, které jsou souhrnně nazývány zdravým životním stylem.
Světová zdravotnická organizace definuje zdraví, jako výslednici zdraví tělesného duševního a sociálního. Proto usilujeme o to, aby byly vytvářeny podmínky pro jeho komplexní naplňování. Při tvorbě ŠVP jsme vycházeli z modelového programu Kurikulum podpory zdraví v MŠ (Havlínová, Vencálková a spol.).
Snažíme se vytvořit kvalitní mateřskou školu, která dává dětem možnost rozvinout základní kompetence pomocí hry, učení v kolektivu a práce v okruhu různých tematických oblastí. Dáváme dětem možnost rozvíjet dovednosti, znalosti, schopnosti a postoje v základních oblastech lidského života a poznání, poskytovat dítěti svobodu a možnost, aby samo ovládalo svůj každodenní život v mezích schopností, které jsou dány věkem a stupněm vývoje. Při své práci vycházíme z tohoto Školního kurikula, ale v jeho užívání se snažíme být flexibilní a otevírat možnosti pro příjemné zážitky. Chceme, aby dítě, které odchází z mateřské školy, bylo maximálně rozvinuto na základě svých možností a zájmů a to jak po stránce tělesné, psychické, sociální a duchovní.
Základními principy naší práce jsou
Vycházíme z modelu Maslowovy hierarchie potřeb. Podle něho mohou být potřeby znázorněny jako pyramida, v jejímž základu jsou potřeby fyziologické, nad nimi je potřeba bezpečí, jistoty a stálosti, potřeba přináležitosti, náklonnosti, lásky, shody a ztotožnění, ještě výše stojí potřeba sebedůvěry, prestiže a sebeúcty a na samém vrcholu ční potřeba sebeaktualizace a seberealizace. Tyto potřeby jsou všem lidem společné a stále přítomné, proto se snažíme o uspokojování potřeb dětí učitelek i ostatních zaměstnanců školy, i když jejich formy, způsoby a podoby uspokojování se individuálně velmi různí.
Vytváříme příležitosti pro komunikaci s druhým, které jsou předpokladem pro dobrou spolupráci a otevřené partnerské vztahy. Usilujeme o rozvoj řeči, dialogu, schopnosti porozumět a dorozumět se, o hledání a nalézání vztahů, prožitků, sounáležitosti, vyrovnání se s neúspěchy, se zklamáním nad nečekaným jednáním kamaráda nebo dospělého, o seznamování s výsledky lidského poznávání, o poznávání sebe samého, světa kolem sebe.
Únor bílý - pole sílí.
O svatém Šimoně schází sníh ze stráně.